Każdy powinien być w stanie wykonać podstawową kontrolę sprężyny / przygotowanie / mały serwis w domu. To dla własnego dobra, osoby, o której mowa :). Jest do tego dobra praktyka, która polega na tym, że po prostu zaczynamy robić pewne rzeczy samodzielnie.
Pierwszą i najważniejszą z nich jest czystość! W tym celu doskonale sprawdzi się skuteczny i ekologiczny program mycia rowerów Juice Lubes. Artykuł na temat tego, co i jak myć rower, znajduje się tutaj.
Zmierz swój łańcuch!
Mierniki nie są drogie, każdy z nich ma schemat, który mówi, kiedy łańcuch jest w porządku, a kiedy nie. Wczesna wymiana łańcucha jest tańsza niż wymiana całego napędu. A napęd wytrzyma kilka łańcuchów, jeśli będzie wystarczająco zadbany.
Kiedy ostatnio mierzyłeś łańcuch? Jeśli bagnet zawiedzie i nie masz odpowiedzi na to pytanie w tym sensie, że prawdopodobnie nigdy tego nie robiłeś, odkąd masz "ten" rower, zadaj inne pytanie. Ile lat ma motocykl, o którym mowa i jaki jest jego przebieg? Dzisiejsze łańcuchy są tytaniczne, obsługują 11- lub 12-biegowe systemy. Nie wytrzymują tak, jak te, które nasi ojcowie stosowali w sześciokołowcach. Jeśli odpowiedź dotycząca wieku roweru to, powiedzmy, rok, a przebieg był współmierny do tego, może się okazać, że wystarczy wymienić łańcuch. Będziesz musiał sam znaleźć odpowiedź na to pytanie. Wiesz ile przebiegu zrobiłeś, jak, gdzie, w czym. Nie dowiesz się też, w którym dniu po raz pierwszy spadł bagnet, więc prawdopodobnie nie znajdziesz odpowiedzi na pytanie, jak bardzo łańcuch wcisnął się już w zębatki w Twojej opinii o Twoich szaleństwach :).
Możesz więc stanąć przed dylematem - tylko łańcuch czy łańcuch-zębatki-kaseta - znak zapytania.
Jeśli nie jest jasne, nawet po laickim spojrzeniu na zęby koła zębatego, że coś jest z nimi bardzo nie tak, najpierw spróbuj łańcucha.
Skróć go nitownicą do takiej samej liczby ogniw jak poprzedni.
Nie wypychaj całego nitu nitownicą, po prostu pociągnij go z wyczuciem, aż znajdzie się na krawędzi ogniwa i będzie można go rozdzielić. Następnie usuń nadmiar ogniw, obróć nitownicę i wepchnij nit z powrotem. Upewnij się, że nit jest prawidłowo umieszczony z obu stron ogniwa. Zakleszczony obszar można obracać na boki z rozsądną siłą.
Jeśli nowy łańcuch psuje zębatki - zwłaszcza te, których używasz najczęściej, lub przerzutkę - kup zarówno kasetę, jak i przerzutkę.
Przy regularnym sprawdzaniu łańcucha, kaseta i przerzutka wytrzymają kilka łańcuchów, zakładając terminową wymianę łańcucha. Nie da się dokładnie określić ile. Każdy konwerter i każda kaseta są inne.
Gdy ubrudzimy sobie ręce, zatrzymajmy się przy kasecie. Ściągacz i bicz to również stosunkowo niedrogie narzędzia, a jako miernik są jednorazową inwestycją. Wyciągamy kasetę, czyścimy nakrętkę i co się da szmatą lub szczotką. Rozłóż kawałek czystej szmaty lub papieru na całym kartridżu, tak jak pozwala na to jego konstrukcja i w sposób, który, zgodnie z prostą logiką, zapewnia możliwość ponownego złożenia.
Daje to możliwość idealnego wyczyszczenia zębatek, pierścieni między zębatkami, nakrętki i sprawdzenia, czy lub jak bardzo nakrętka jest obita od zębatek. Ponowny montaż jest prosty, a kartridż będzie jak nowy. Należy pamiętać, że smar do łańcucha jest pastą ścierną, która ma kluczowe znaczenie dla trwałości tych komponentów. Od czasu do czasu i tak wymieniaj wkład. I nawet na rowerze, czyść go i łańcuch między jazdami imrvére!
Jak w miarę możliwości zapobiegać przedwczesnemu zużyciu? Po prostu poprzez czystość. Kliknij na produkty, o których mowa podczas czytania, gorąco je polecamy, poprawią one Twoje możliwości i elegancję procesu. Pozwolą one na szybkie i sprawne przeprowadzenie danego zabiegu, a najlepiej bez uzyskania świńskiego ucha. Juice Lubes oferuje kompleksową linię produktów, które pozwalają utrzymać łańcuch, przekładnie i koło w idealnej czystości. W tym celu oferuje myjkę do łańcucha, szczotki do kół zębatych, szczotkę do kasety, skuteczną (i przyjazną dla środowiska) moc odtłuszczania oraz odpowiedni do konkretnych warunków smar.