Potrzebujesz porady? Zadzwoń do nas pod numer tel. +420 774 074 573

Podstawowy serwis i konserwacja #1 - łańcuch i koła zębate.

28.03.22 54x Pobrane z

Udostępnij



Każdy powinien być w stanie wykonać podstawową kontrolę sprężyny / przygotowanie / mały serwis w domu. To dla własnego dobra, osoby, o której mowa :). Jest do tego dobra praktyka, która polega na tym, że po prostu zaczynamy robić pewne rzeczy samodzielnie.

Pierwszą i najważniejszą z nich jest czystość! W tym celu doskonale sprawdzi się skuteczny i ekologiczny program mycia rowerów Juice Lubes. Artykuł na temat tego, co i jak myć rower, znajduje się tutaj.

Zmierz swój łańcuch!

Mierniki nie są drogie, każdy z nich ma schemat, który mówi, kiedy łańcuch jest w porządku, a kiedy nie. Wczesna wymiana łańcucha jest tańsza niż wymiana całego napędu. A napęd wytrzyma kilka łańcuchów, jeśli będzie wystarczająco zadbany.

Kiedy ostatnio mierzyłeś łańcuch? Jeśli bagnet zawiedzie i nie masz odpowiedzi na to pytanie w tym sensie, że prawdopodobnie nigdy tego nie robiłeś, odkąd masz "ten" rower, zadaj inne pytanie. Ile lat ma motocykl, o którym mowa i jaki jest jego przebieg? Dzisiejsze łańcuchy są tytaniczne, obsługują 11- lub 12-biegowe systemy. Nie wytrzymują tak, jak te, które nasi ojcowie stosowali w sześciokołowcach. Jeśli odpowiedź dotycząca wieku roweru to, powiedzmy, rok, a przebieg był współmierny do tego, może się okazać, że wystarczy wymienić łańcuch. Będziesz musiał sam znaleźć odpowiedź na to pytanie. Wiesz ile przebiegu zrobiłeś, jak, gdzie, w czym. Nie dowiesz się też, w którym dniu po raz pierwszy spadł bagnet, więc prawdopodobnie nie znajdziesz odpowiedzi na pytanie, jak bardzo łańcuch wcisnął się już w zębatki w Twojej opinii o Twoich szaleństwach :).

Możesz więc stanąć przed dylematem - tylko łańcuch czy łańcuch-zębatki-kaseta - znak zapytania.

Jeśli nie jest jasne, nawet po laickim spojrzeniu na zęby koła zębatego, że coś jest z nimi bardzo nie tak, najpierw spróbuj łańcucha.

Skróć go nitownicą do takiej samej liczby ogniw jak poprzedni.

Nie wypychaj całego nitu nitownicą, po prostu pociągnij go z wyczuciem, aż znajdzie się na krawędzi ogniwa i będzie można go rozdzielić. Następnie usuń nadmiar ogniw, obróć nitownicę i wepchnij nit z powrotem. Upewnij się, że nit jest prawidłowo umieszczony z obu stron ogniwa. Zakleszczony obszar można obracać na boki z rozsądną siłą.

Jeśli nowy łańcuch psuje zębatki - zwłaszcza te, których używasz najczęściej, lub przerzutkę - kup zarówno kasetę, jak i przerzutkę.

Przy regularnym sprawdzaniu łańcucha, kaseta i przerzutka wytrzymają kilka łańcuchów, zakładając terminową wymianę łańcucha. Nie da się dokładnie określić ile. Każdy konwerter i każda kaseta są inne.

Gdy ubrudzimy sobie ręce, zatrzymajmy się przy kasecie. Ściągacz i bicz to również stosunkowo niedrogie narzędzia, a jako miernik są jednorazową inwestycją. Wyciągamy kasetę, czyścimy nakrętkę i co się da szmatą lub szczotką. Rozłóż kawałek czystej szmaty lub papieru na całym kartridżu, tak jak pozwala na to jego konstrukcja i w sposób, który, zgodnie z prostą logiką, zapewnia możliwość ponownego złożenia.

Daje to możliwość idealnego wyczyszczenia zębatek, pierścieni między zębatkami, nakrętki i sprawdzenia, czy lub jak bardzo nakrętka jest obita od zębatek. Ponowny montaż jest prosty, a kartridż będzie jak nowy. Należy pamiętać, że smar do łańcucha jest pastą ścierną, która ma kluczowe znaczenie dla trwałości tych komponentów. Od czasu do czasu i tak wymieniaj wkład. I nawet na rowerze, czyść go i łańcuch między jazdami imrvére!

Jak w miarę możliwości zapobiegać przedwczesnemu zużyciu? Po prostu poprzez czystość. Kliknij na produkty, o których mowa podczas czytania, gorąco je polecamy, poprawią one Twoje możliwości i elegancję procesu. Pozwolą one na szybkie i sprawne przeprowadzenie danego zabiegu, a najlepiej bez uzyskania świńskiego ucha. Juice Lubes oferuje kompleksową linię produktów, które pozwalają utrzymać łańcuch, przekładnie i koło w idealnej czystości. W tym celu oferuje myjkę do łańcucha, szczotki do kół zębatych, szczotkę do kasety, skuteczną (i przyjazną dla środowiska) moc odtłuszczania oraz odpowiedni do konkretnych warunków smar.

Podobał Ci się ten post? Udostępnij...



Logowanie zamknij

Pliki cookie

Używamy plików cookie, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie Twojego ulubionego sklepu internetowego, dostosować zawartość stron do Twoich potrzeb, do celów statystycznych i marketingowych oraz personalizacji reklam od Google i innych firm. Klikając przycisk „Zezwól na wszystkie”, wyrażasz zgodę na ich zbieranie i przetwarzanie, a my zapewnimy Ci najlepsze doświadczenia zakupowe.

Twoje ustawienie plików cookie

Tutaj masz możliwość dostosowania plików cookies zgodnie z własnymi preferencjami, a później bardziej szczegółowo ustaw lub wyłącz w dowolnym momencie w stopce witryny.

Techniczne pliki cookies są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i wszystkich oferowanych przez nią funkcji.

Personalizujemy na podstawie towarów, które oglądasz. Dostosowujemy również wyświetlane treści do tego, co Cię interesuje.

Te pliki cookies pozwalają nam mierzyć wydajność naszej strony internetowej, a za pomocą uzyskanych danych możemy następnie poprawić przyjemność z zakupów dla naszych klientów.

Te pliki cookie są wykorzystywane przez sieci reklamowe i społecznościowe, w tym Google, do przesyłania danych osobowych i personalizowania reklam, aby były one interesujące dla użytkownika.