Pivot rozszerzył swoją ofertę rowerów elektrycznych. Oprócz istniejącego modelu Shuttle, Pivot wprowadził zupełnie nowy e-rower, Shuttle SL! SL = Super-Light.
Już samo odniesienie do cech oryginalnego modelu Shuttle sprawia, że oczywiste jest, że będzie to kolejna technologiczna i jeżdżąca perełka. I jest to słuszne założenie. Pivot Shuttle SL to całkowicie nowy e-rower od podstaw, w który Pivot wplótł całą swoją sztukę i wiedzę na temat projektowania rowerów i e-rowerów. Jednostka Fazua przenosi możliwości wspomagania na zupełnie nowy poziom, a prowadzenie roweru na szlaku sprawi, że będziesz się zastanawiać, czy to naprawdę jest ebike.
Paradoks polega na tym, że pod koniec długiego rozwoju jest w zasadzie prosty opis czterech punktów:
1 - waga:
Waga poniżej 16,5 kg. Jest więc o dobre 4,5 kg lżejszy niż wiele innych pełnowymiarowych rowerów elektrycznych. Nawiasem mówiąc, porównywalne z wieloma rowerami trailowymi bez wspomagania. Innymi słowy - cholernie lekki rower elektryczny!
2 - Hałas:
Cichy silnik Fazua o mocy 60 Nm jest umieszczony tak nisko i blisko środka roweru, jak to tylko możliwe, co stanowi podstawę doskonałego prowadzenia Shuttle SL. Dopóki silnik nie jest potrzebny, nie ma go - nie będzie przeszkadzał ani w watach, ani w prestiżu :), ponieważ jest po prostu całkowicie odłączony od nóg i roweru.
Akumulator ma pojemność 430 Wh. Połączenie tego silnika Fazua i tego akumulatora zapewnia bezkonkurencyjną kombinację wagi, mocy i zasięgu.
3 - Konstrukcja i geometria:
Sztywność i wytrzymałość zastrzeżonej karbonowej konstrukcji Pivota, z której słynie, zapewnia łatwość prowadzenia. Łącznik DW-Link dostosowany specjalnie do Shuttle SL zapewnia miękką jazdę, radząc sobie nawet z dużymi uderzeniami i nie przeszkadzając w pedałowaniu. Geometria dostosowana do wielu różnych zastosowań rowerów trailowych. Długość tylnej konstrukcji odpowiada każdemu rozmiarowi. Każdy rozmiar ma własną geometrię i sztywność.
4 - Prostota:
Wynika to przede wszystkim z prostego, przejrzystego i sprytnie wymieszanego montażu. W połączeniu z ogromnymi oszczędnościami masy daje to zupełnie nowe wrażenia z jazdy.
FAZUA RIDE 60 + FAZUA ENERGY 430 FIX
Cichy, lekki i mocniejszy silnik - 60 Nm, 450 W. Jednostka Fazua Ride 60 waży 1,9 kg, a sam akumulator 2,2 kg. System ma trzy tryby wspomagania plus "wspomaganie chodzenia".
Minimalistyczny system Fazua Ring Control został opracowany z myślą o kontroli, aby nie odrywać wzroku od szlaku.
Akumulator430 Wh zwiększa zasięg, nawet przy silniku ustawionym na najwyższe ustawienie wspomagania. Pełne naładowanie od stanu zero do zera w 3,5 godziny.
Fazua Led Hub na górnej rurze ramy dostarcza informacji o stanie baterii, ustawieniach trybu, ANT+ i Bluetooth. Dodatkowo, po lekkim przechyleniu, posiada wyjście USB-C do ładowania telefonu lub GPS.
Przejrzysta aplikacja Fazua umożliwia konfigurację całego urządzenia i profilowanie stylu jazdy z telefonu. Jest ona stale aktualizowana, aby wprowadzać coraz więcej ulepszeń. Z telefonu można natychmiast zmienić ustawienia wspomagania Shuttle SL w dowolnym miejscu i czasie, z dowolnego powodu.
Ponadto Fazua oferuje konfigurację, aktualizację i diagnostykę z komputera za pośrednictwem oprogramowania Fazua Toolbox.
DW-LINK
DW-link to czarodziej! Eliminuje opór łańcucha na zawieszeniu, a jednocześnie jest niezwykle wrażliwy na wstrząsy pochodzące od podłoża. Ma precyzyjną pozycję sworznia względem siebie i pośredniczy w 132 mm skoku tylnego koła w Shuttle SL. Pionowa pozycja amortyzatora zużywa mniej materiału, jest lżejsza, ale sztywniejsza i ma pozytywny wpływ na progresywność. Umożliwia pełną kontrolę nad chowaniem sztycy podsiodłowej w ramie. Umożliwia również zamontowanie dużej sztycy we wszystkich rozmiarach.
DOPASOWANIE
Shimano i Sram, aby dopasować się do preferencji każdego, uzupełnione przez Galfer, Praxis, WTB lub Rotor. Zawieszenie jest obsługiwane przez Foxa w konfiguracji e-bike. Widelce są dostrojone wyżej niż w fabryce Foxa dla Pivot Shuttle SL.
Zawieszenie jest klasyfikowane w następujący sposób:
RIDE są wyposażone w Fox E-tuned 36 29" 150mm serii Performance.
PRO i TEAM są oferowane z fabrycznymi widelcami Fox E-tuned 36 29" 150mm.
WORLD CUP jest wyposażony w widelce Fox E-tuned 34 29" 140mm Factory.
Seria RIDE jest wyposażona w kombinację Shimano SLX/XT, Fox, Praxis, WTB i Galfer.
SeriaPRO jest wyposażona w komponenty Sram X01, Fox, Rotor, WTB i Galfer.
TEAM XTR jest wyposażony w komponenty Shimano XTR, Fox, Rotor, WTB i Galfer.
TEAM WORLD CUP jest wyposażony w komponenty Shimano XTR, KS, Rotor, WTB i Galfer.