Pivot Mach 4SL został zaprojektowany, aby wygrywać XCO, XCM, KOM i zapewniać bezprecedensową jakość jazdy, telepatyczne prowadzenie i oszałamiające przyspieszenie.
Wyścigi XC to koszmar projektantów. Zawodnicy często są skłonni poświęcić jakość zawieszenia, trakcję lub gorsze prowadzenie na rzecz redukcji masy. Jeśli chodzi o zawieszenie, dążenie do jak najniższej wagi i optymalizacji kosztów produkcji sprawiło, że najczęstszymi wariantami zawieszenia, które można dziś znaleźć w elitarnych rowerach XC, są Flex-Stay, konstrukcja z jednym sworzniem, która opiera się na elastyczności użytego materiału. Amerykański PIVOT nie poszedł tą drogą i nowy Mach4SL wykorzystuje pełne zawieszenie DW-Link, tak jak jego poprzednik.
JEST LŻEJSZY
Pivot słynie z bezkompromisowego podejścia do produkcji ram i samych materiałów. W przeciwieństwie do wielu innych producentów, nie oferuje różnych klas wykonania, domieszek włókna szklanego czy rodzajów karbonu. Wszystkie ramy wykonane są z najwyższej jakości włókna węglowego, które Pivot sam produkuje. Każda pojedyncza płytka jest dokładnie ważona, a tym samym kontrolowana, aby upewnić się, że nie przekracza tolerancji. Pojedyncza rama jest łączona z 250-300 kawałków płyt, które są zoptymalizowane dla każdego rozmiaru, aby zapewnić takie same właściwości jezdne, niezależnie od tego, czy jesteś subtelnym zawodnikiem na XS, czy piorunem siodłającym XL.
W końcu Pivot jest uważany za najbardziej wymagającą markę wśród producentów ram z włókna węglowego.
Kolejnym krytycznym punktem jest sama produkcja ram karbonowych. Ramy Pivot są wykonane w pozytywnych formach. Chociaż jest to najdroższa i najbardziej czasochłonna metoda, zapewnia maksymalną kompresję, a tym samym gęstość karbonowych rur. Większa gęstość zapewnia następnie niezbędną sztywność przy użyciu mniejszej ilości węgla, co skutkuje niezwykle lekką i mocną ramą.
W nowym Mach 4 SL najnowsza opatentowana konstrukcja z włókna węglowego Hollow Core pozwala zaoszczędzić imponujące 300-400 gramów (w zależności od rozmiaru) w porównaniu z poprzednią generacją, co daje 1930 g (rama z amortyzatorem).
Samo spojrzenie na minimalizm tylnej konstrukcji jest dosłownie ucztą dla oczu, a także ujawnia szereg sprytnych szczegółów, takich jak umieszczenie zacisku tylnego hamulca jak najbliżej osi, gdzie konstrukcja jest najsztywniejsza i dlatego nie wymaga dodatkowego usztywnienia.
JEST LEPIEJ AMORTYZOWANY
Pivot wykorzystuje uznany system DW-Link do zawieszenia tylnej konstrukcji. Wirtualne zawieszenie zostało zaprojektowane przez Dave'a Weagle'a. Od dawna jest szanowane jako jeden z najlepszych wirtualnych systemów na rynku. Jego najmocniejszymi stronami są trakcja i aktywność podczas hamowania. Zawodnik może rozpocząć hamowanie później i z większą siłą w trudnym terenie. Kolejną dużą zaletą jest sztywność strukturalna, która jest tak ważna w zakrętach. A w przypadku XC być może najważniejszą cechą jest odporność systemu na ciągnięcie łańcucha przy jednoczesnym zachowaniu precyzyjnej aktywności podczas jazdy w trudnym terenie.
Mach 4 SL jest oferowany w wersjach Ride, Pro i Team, oferując 115 mm skoku z tyłu z opcją regulacji do 106 mm za pomocą mocowania amortyzatora Flip-chip. Z przodu znajduje się widelec Fox 34 Step-Cast o skoku 120 mm.
Dla jeszcze bardziej wyścigowych rowerzystów dostępny jest wariant World Cup, który dzięki krótszemu amortyzatorowi oferuje odpowiednio 103 mm i 95 mm skoku z tyłu, w połączeniu z widelcem Fox 32 Step-Cast o skoku 100 mm.
W obu przypadkach otrzymujesz system pełnego zawieszenia, który w porównaniu do systemów Flex-Stay, nie tylko zapewnia większą pewność na technicznych odcinkach, ale jest również bardziej komfortowy i nie zrujnuje twojej ciężko zbudowanej kondycji szybciej niż planujesz dotrzeć do mety.
TO WIĘCEJ ZABAWY
Zabawa to wartość dodana tego roweru wyścigowego. Każdy dzień nie jest wyścigiem. Ile razy zdarza Ci się ścigać z samym sobą? A może dlatego, że wyścigi same w sobie też powinny być zabawą, aby złagodzić cierpienie. Albo dlatego, że to po prostu sport.
Mach 4SL jest tak wszechstronny, jak szybki. Zdejmij bidon i wygraj short-track. Chwyć bidon i rozpocznij XCO. Umieść dwa bidony w ramie i jedź XCM. Szukasz Leadville? Nie ma problemu, dodaj trzeci bidon i dla pewności wsadź narzędzie pod środek.
Zawieszenie DW-Link z łatwością poprowadzi Cię przez odcinki, których nie chciałbyś pokonywać na innych rowerach XC. Nie zdradzi maksymalnego zaangażowania, pozostawiając tylne koło przyklejone i pod obciążeniem tam, gdzie inne odbijają się. Odciąży cię również o szóstej godzinie i pozwoli usiąść tam, gdzie hardtaile i rowerzyści z flex-stayem woleliby raczej mimowolnie stanąć po raz milionowy.
JEST BARDZIEJ STEROWALNA
Dłuższa kierownica (reach), bardziej stromy kąt rury podsiodłowej, niższy kąt główki ramy, szerszy rozstaw osi. Nowy Mach 4SL radzi sobie z prędkością z pełnym opanowaniem, a w połączeniu ze sztywnością pozwala na pokonanie każdego szlaku bez poświęcania mocy lub prestiżu.