Jest to rozmiar tylnej piasty, która jest szersza niż w innych "boostach". Można powiedzieć "do diabła z tymi wszystkimi nowymi standardami". Ale kontekst jest szerszy niż tylko "wymyślmy nowy standard, który ludzie będą musieli kupić":
SuperBoost+157 wykorzystuje linię łańcucha opracowaną dla rowerów zjazdowych, ale w połączeniu z klasycznym "trailowym" środkiem i korbami. Istniejący standard Boost 148 przesunął łańcuch o 3 mm od osi wzdłużnej roweru (dając tylnej oponie +6 mm dodatkowego miejsca). Jest to świetne rozwiązanie dla rowerów XC i enduro 27,5", ale niewystarczające dla rowerów AM/Trail/EN 29" (i 27,5+"). Stąd stworzenie Super Boost+157. Pozwoliło to na znacznie krótszą tylną konfigurację, nadając rowerowi wcześniej nieosiągalne właściwości jezdne. Zachowało to drożność masywnych opon nawet w prawdziwym ruchu ulicznym, gdy są pokryte błotem. 27,5+" obraca się do 3" opon, a 29" obraca się z marginesem 2,6". Sztywność ramy i wahaczy została zwiększona. Sztywność haków została zwiększona, co również stawia ją na równi ze sztywnością przednich haków Boost.
Możemy to rozwinąć jeszcze bardziej.
Zacznijmy od idei: rower enduro o wysokim skoku, który zachowuje sterowność dzięki krótkiej tylnej konstrukcji, a jednocześnie ma wystarczająco dużo miejsca na tylną oponę, gdy zostanie pokryta błotem. Ważne jest, aby specyfikacja "opony o szerokości do xxx" nie była tylko frazesem marketingowym, ale działała w prawdziwym świecie. No i oczywiście sztywność ramy jako całości - kolejna konieczność. Wszyscy chcemy sztywnego roweru.
Krótka tylna konstrukcja z wystarczającą ilością miejsca na szeroką oponę jest w rzeczywistości sprzecznością w przypadku korzystania z wirtualnego systemu zawieszenia. Oznacza to, że aby uzyskać szeroką oponę blisko środka pedału i nadal zmieścić wahacze zawieszenia, środek musi być tak szeroki, jak to tylko możliwe. Nie można jednak poszerzać środka w nieskończoność, ponieważ ogranicza nas przetwornik, który po prostu musi tam być.
Pivot rozwiązał ten problem, stosując standard Super Boost Plus157, czyli szeroką oś tylnego koła, konkretnie 157 mm (w przeciwieństwie do 148 mm "standardowego" doładowania).
Jaki to ma związek?
Szersza tylna oś umożliwia przesunięcie kasety i zębatek dalej od osi wzdłużnej koła. Powoduje to również przesunięcie linii łańcucha, a zatem przerzutka może być również przesunięta dalej od koła. Rezultatem jest więcej miejsca na środku pedałów, a wraz z nim wystarczająco dużo miejsca na krótszą i szerszą tylną konstrukcję. Ponadto, dzięki szerszej tylnej piaście uzyskuje się również sztywniejszy hak. Wszystko na plus, prawda?
Może tylko z Pivotem, który nie idzie na kompromisy. Sama szeroka oś może rozwiązać jeden problem, ale tworzy kolejny - mianowicie szeroką tylną konstrukcję. Jedynym sposobem na poradzenie sobie z tym problemem bez uderzania piętami w ramę lub absurdalnego rozstawienia stóp jest wyraźny profil. Jest to najbardziej skomplikowane technologicznie i najdroższe rozwiązanie, ale jedyne, które prowadzi do bezkompromisowej całości.
Właśnie dlatego standardowa oś SuperBoost+157 w połączeniu ze skomplikowanym rozwiązaniem konstrukcji tylnej osi stawia koła Pivot o krok przed konkurencją, bo Pivot nie idzie na kompromisy.
W naszym sklepie znajdziesz piastę Super Boost Plus od Trailmech, firmy produkującej oryginalne i bezkompromisowo wykonane piasty.