Kanadyjska firma 9point8 znajduje się na zachodnim brzegu jeziora Ontario, niedaleko wodospadu Niagara. Została założona przez niewielką grupę entuzjastów MTB, którzy byli również najlepszymi inżynierami. Ich wspólną cechą była obsesja na punkcie doskonałości i odmowa pójścia na kompromis. Chociaż obecnie produkują sztyce Stout i tuleje sztyc, a także torby pod siodełko, dziś przypomnimy kluczowy element, od którego wszystko się zaczęło - teleskopowe sztyce.
Teleskopowe sztyce 9point8 Fall Line są z natury wyjątkowe. Nie są produktem markowym, który jeden producent wypuszcza w ogromnych partiach pod różnymi markami. Za nimi stoi kilka lat rozwoju, przy czym pierwsze kilka lat to wyłącznie prototypowanie, testowanie i testowanie (naprawdę dużo testowania). Cały proces debugowania jest bardzo długi w przypadku 9point8, ale dopóki dany komponent nie spełni bezkompromisowych wymagań jego twórców, nie zostanie wprowadzony na rynek. Wszystkie prace rozwojowe, testy i produkcja odbywają się we własnej fabryce w Ancaster.
9point8 Fall Line i jego mniejsza siostra, Fall Line R, stały się gwarancją bezawaryjnego działania i długiej żywotności. Nie zawierają kąpieli olejowej, więc nic nie wycieknie, a sztyca nie będzie się leniła w niskich temperaturach. Działają przy 10-krotnie niższym ciśnieniu niż konkurencja, co zasadniczo eliminuje naprężenia na wszelkie uszczelki poza konstrukcją. Posiadają własny system antyrotacyjny i własny hamulec DropLoc. Jest on chroniony przed ścieraniem przez niezwykle trwałą powłokę tytanową. Sterowanie jest mechaniczne (linka), a prowadzenie wewnętrzne. Mechanizm mocowania linki do sztycy jest przystosowany do dwukierunkowego prowadzenia linki. Nie ma znaczenia, czy linka znajduje się przy sztycy, czy przy dźwigni.
Po stronie sterowania zarówno Fall Line, jak i Fall Line R są kompatybilne z prawie każdą dźwignią na rynku, ale 9point8 oferuje dwa modele własnych dźwigni - ThumB i Digit. Dźwignia ThumB może być umieszczona po dowolnej stronie kierownicy i w trzech pozycjach (pionowo, poziomo powyżej i poziomo poniżej kierownicy). ThumB jest gotowa do podłączenia olu (kabel od olu biegnie od dźwigni do sztycy podsiodłowej). Druga dźwignia Digit może być umieszczona tylko po lewej stronie pod kierownicą, jest to konstrukcja dźwigni zmiany biegów kciukiem. W dźwigni Digit linka może być tylko zakończona (strona linki bez skórki).
Dźwignia Fall Line R jest zmodyfikowaną wersją dźwigni Fall Line. Jest lżejsza, ma przeprojektowany system uszczelnień, prostszą nakrętkę do smarowania prowadnicy, którą można poluzować ręcznie na "R".
Pozwala również na zamontowanie trzech głowic - prostej, przesuniętej o 25 mm (kij hokejowy) i Forehead, która jest przesunięta o 25 mm do przodu! Głowice są dostępne zarówno dla klasycznych nart z siodełkiem (okrągłych), jak i owalnych nart z włókna węglowego.
Model Fall Line oferuje dwie opcje głowic - prostą i offsetową. Z drugiej strony ma większy zakres skoków i trzy średnice.
Fall Line - średnice 30,9 mm, 31,6 mm, 34,9 mm i skoki 75-200 mm.
Fall Line R - średnice 30,9 mm, 31,6 mm i skoki 75-150 mm.