Firma Pivot z Arizony zaprezentowała kolejną ewolucję modelu Switchblade przeznaczonego na szlaki.
Rowerzyści zasiadający za kierownicami tych "uniwersalnych" rowerów ewoluują i nieuchronnie rowery muszą za nimi nadążać. Rower trailowy musi wyróżniać się na szlakach, ale musi też radzić sobie z wyścigami enduro, jazdą w parku, być mocny na podjazdach i powinien nadawać się do jazdy przez długi, długi czas.
Ulepszony pod każdym względem.
Ewolucja to niekończący się proces, więc zawsze jest miejsce na ulepszenia. Nawet legendarny Pivot Switchblade. Jest teraz jeszcze bardziej "okrągły do wszystkiego" niż kiedykolwiek wcześniej. Lapidarne pismo wyostrzyło charakterystykę zjazdową i zwiększyło przyczepność podczas trudnych zjazdów. Te dwa kierunki są jak ogień i woda. Niewyczerpany materiał do przemyśleń zarówno dla rowerzystów, jak i inżynierów. Switchblade błyszczy od singletracka po park. Od pełnego gracji flow po wyboisty obraz. Od mgły przed oczami na podjazdach po fanatyczne tupanie na superszybkich zjazdach.
Geometria
Geometria rozciągnęła rozstaw osi, skróciła siedzenie, udoskonaliła środek ciężkości na wyjściach, uspokoiła się na biegach, a staranna równowaga między wszystkimi zmiennymi zapewniła wymarzone prowadzenie. Długości tylnej konstrukcji są zależne od rozmiaru. Sztywność każdego rozmiaru, dzięki indywidualnemu układowi włókien węglowych, również odpowiada rozmiarom. Flip-chip umożliwiający regulację geo w zależności od preferencji rowerzysty, warunków lub dopasowania kół mullet. Jeszcze głębsza wkładka sztycy podsiodłowej z najwyższym skokiem, aby obniżyć siodełko w sytuacjach i miejscach, w których nawet bardzo niskie siodełko nie jest wystarczająco niskie. W każdej sytuacji nowy Switchblade jest bardziej kontrolowanym, mocniejszym i przyjemniejszym rowerem.
DW-link.
Precyzyjnie dostrojony łącznik DW-link o skoku 142 mm radzi sobie teraz nawet z mniejszymi wybojami i pracował nad "rolkami", które nawet na szybkich wybojach ratatata przyklejają rower do podłoża. Konfiguracja kinematyki Switchblade była dużym wyzwaniem. Sprawić, by radził sobie z pełnym spektrum prędkości, uderzeniami, trudnymi warunkami wyścigów enduro i precyzyjną funkcjonalnością przy skomplikowanych wyjściach. Wzięto to, co było konieczne z poprzedniej wersji, włączając dzisiejsze koncepcje jazdy w postaci powolnych, ostrych szlaków i szybkich szlaków. Zapożyczono trochę z Trail429 dla podjazdów i trochę z Firebird dla przełamania enduro. Konfiguracja tej linii DW jest po prostu arcydziełem.
Podsumowując.
Jest wykonany z naszego własnego włókna węglowego najwyższej jakości. Sztywność jest względna dla każdego rozmiaru, więc drobna dziewczyna nie jeździ na tym samym sztywnym rowerze w rozmiarze XS, co dwumetrowy hulk z brodą w rozmiarze XL lub odwrotnie. Rozmiary od XS do XL zadowolą kolarzy o wzroście od 149 cm do 196 cm+. Kinematyka DW-link z pionowym ustawieniem amortyzatora zapewnia 142 mm skoku tylnego koła. Flip-chip umożliwia precyzyjne dostrojenie geometrii do stylu jazdy lub warunków. Pozycja "High" podnosi środek i prostuje kąt główki o 0,5°. Widelec ma 160 mm skoku. Rura podsiodłowa może pomieścić głęboko osadzone sztyce o największym skoku. Switchblade jest wyposażony w 29-calowe koła u podstawy, ale jest również przystosowany do kół 27,5"+ i mullet. Pomieści opony 29" o szerokości do 2,5" lub opony 27,5"+ o szerokości do 2,8". Switchblade jest gotowy do pojemników na narzędzia wykonanych we współpracy z Topeak (Dock Ninja CO2, Dock Ninja Tool Box T16+, Dock Ninja Trifecta lub Dock Ninja Tool Box Mini 20 Pro). Wszystkie rozmiary mogą pomieścić bidon w ramie. Węże lub pałąki są prowadzone bezgłośnie przez niestandardowy system kabli Pivot. Kolory to niebieski, czarny lub różowy - trzysta sztuk - limitowana edycja "Talon".
PIVOT SWITCHBLADE W NASZYM SKLEPIE
Limitowana edycja "Talon".
Istnieje limitowana (300 sztuk) edycja w malowaniu 35-letniego roweru o nazwie Sun Eagle Talon.
Po 35 latach innowacji ten rower nazywa się teraz Pivot.
Talonmożna znaleźćw sklepie internetowym TUTAJ.
Specyfikacja.
Wyposażenie nie odbiega od tradycji Pivota. Zawieszenie Shimano, Sram i Fox.
Trzy poziomy dopasowania, wokół jednej ramy i kinematyki.
Basic RIDE na kombinacji Shimano SLX/XT lub Sram GX AXS. Zawieszenie Fox Performance Float X i Fox Performance 36 160 mm, offset 44 mm.
Średni PRO obsługiwany przez Shimano XT/XTR lub Sram X0 AXS i Fox Factory Float X z zawieszeniem Fox Factory 36 160 mm, offset 44 mm.
Najwyższy poziom to TEAM i jeździ na czystym Shimano XTR lub Sram XX AXS. Fox Factory Float X i Fox Factory 36 160 mm, offset 44 mm.
Limitowana edycja"Talon" będzie dostępna tylko na poziomach PRO i TEAM.